Katastrofen har varit framme för oss på Brightstar 2020!

För en månad sedan var vi jublande glada över att få flytta in i våra nya lokaler. Men vi hann lagom installera oss innan en större vattenläcka upptäcktes. Ett större avloppsrör hade spruckit och vatten läckte in i mängder. På bottenvåningen hade vi vatten upp till fotknölarna när vi öppnade dörren och golvet på hela bottenvåningen var totalförstört, precis som alla mattor, sladdar och kontakter som stått i golvnivå.

Vi fick snabbt påbörja en räddningsaktion samtidigt som ledningen fick trolla med knäna för att få fram nya lokaler till vårt företag. Även försäkringsärenden skulle hanteras skyndsamt. Man kan lugnt säga att det blev en krissituation och vi fick slita som djur för att rädda så mycket som möjligt av våra saker.

Som tur är fick vi snabbt kontakt med en firma som jobbar med flyttstädning Köping som skickade ut hela sin personalstyrka till vårt vattenskadade kontor och började lasta in grejerna. Alla datorer och skärmar räddades tack och lov. Det enda i elektronikväg som gick förlorat var våra routrar, så vi fick jobba på i några dagar utan internet innan vi fick tag i nya lokaler. Men nu går jag händelserna i förväg.

Vi lyckades evakuera och hålla verksamheten flytande, ursäkta ordvitsen, genom att köra allt material till en gammal industrilokal som stod öde och sätta upp vårt kontor där. Det fanns ingen värme eller isolering i byggnaden så det var svinkallt där inne, men det var åtminstone torrt.

Efter ett par dagar lyckades ledningen hyra en större yta i ett kontorshotell så att vi kunde sätta upp vårt kontor i en hyggligt bekväm miljö.

Nu verkar det som att våra nya lokaler tyvärr är totalförstörda på grund av vattenläckan. Vi får se om det är möjligt att rädda dessa lokaler eller om vi får söka ett permanent nytt hem. Det är mycket att göra och det är inte så konstigt när olyckan har varit framme.